2005.10.24.
Egy október 20-i regionális tájékoztatón elhangzott, hogy az M6-os és az M60-as autópályák építéséhez nincs szükség a bükkösdi kõbánya bõvítésére, mert az autópálya építésénél nemhogy hozni, hanem elvinni kell anyagot. Az a gond, hogy hova szállítsuk el a keletkezõ 8 millió tonna köbméter földfelesleget. Ráadásul a bükkösdi kõ nem alkalmas útépítésre. Újabb érv a strabag cementgyár és kõbánya bõvítési tervei ellen.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság, a Nemzeti Autópálya Rt, az Állami Autópálya Kezelõ KHT és a Magyar Közút KHT október 19 – 21. között 5 színhelyen rendezett tájékoztatót a régiók számára. Október 20-án pénteken délután Pécsett a Pátria szállóban Baranya, Tolna és Somogy megyét érintõ közútfejlesztésekrõl esett szó. Meghívottak: a térség döntéshozói, polgármesterek, képviselõk, szakemberek és a sajtó.
(...)
Hallgatói kérdések:
(...)
2. Baranya megyében két éve folyik egy vita, amely az autópálya építéssel is kapcsolatos. Megkérdezzük, hogy az M60-as és a 6-os út építéséhez valóban annyi plussz cementre és kõre van szükség, hogy ezért Baranyában még egy cementgyárnak kell felépülnie és a Bükkösdi kõbánya termelését évi 1 millió tonnára kell bõvíteni?
Válasz: Ami az anyagigényt illeti, az M6-os és az M60-as építésénél nemhogy hozni, hanem elvinni kell anyagot. Az a gond, hogy hova szállítsuk el a keletkezõ 8 millió tonna m3 földfelesleget. A beszélgetések során elhangzott még, hogy a bükkösdi kõ nem alkalmas útépítésre. Azt, hogy miért épülne cementgyár vagy miért bõvülne a kõbánya, nem a dél-dunántúli autópálya építés, hanem a beruházó cég gazdasági céljai indokolják.
(...)
Arról pedig, hogy miért is kell még egy cementgyár Baranyában és hol van szükség 50 éven át évi 1 millió tonna bükkösdi élõkõre (öt Gellérthegy mennyiségre) – várjuk a Strabag Rt kommunikációs tanácsadójának újabb MTI nyilatkozatát.
Forrás: Greenfo - Autópálya, cementgyár, kõbányák és hulladékok …