Ingyenes Oktatási kézikönyv tanároknak
A fenntartható életmód azt a tudatos életvitelt jelenti, amivel megvalósíthatjuk a fenntarthatóság alapfeltételét, azaz a megújulás mértékén használjuk a környezetünket. Létezik fenntartható iskola?
A fenntartható fejlődésre törekvő iskola folyamatot tervez, amelyben a kezdeti, egyszerű lépésekből kiindulva egy önjavító mechanizmust állít fel, amely egy mindig magasabb minőségi fokra törekszik. Ehhez kíván segítséget nyújtani a Magyar Természetvédők Szövetsége ingyenes, újszerű képzésekkel és az ahhoz kapcsolódó speciális tananyaggal.
A Magyar Természetvédők Szövetsége a fenntartható életmód elterjesztését célzó KEOP programja keretében fenntarthatósági képzést szervezett 25 általános és középiskolai tanár számára, akik saját iskolájukban is elő kívánják mozdítani a fenntartható szemléletet.
A képzés célja a fenntarthatóság, fenntartható életmód összefüggéseinek jobb megértése, a fenntarthatóságra nevelés lehetőségeinek áttekintése, jó gyakorlatainak megismerése volt, melynek eredményeképp a résztvevő tanárok sikeresen át tudják majd adni diákjaiknak a fenntartható életmóddal kapcsolatos tudást.
A képzéshez speciális, hiánypótló tanári kézikönyv is készült, melynek publikálásával szeretnénk hozzájárulni, hogy a kézikönyv ne csak a képzésen résztvevő tanárok, hanem az összes érdeklődő számára elérhető legyen.
A fenntartható fejlődés a jövő generációk iránt viselt felelősség: úgy kell ma élnünk, erőforrásainkhoz nyúlnunk, hogy a jövő elől ne vegyük el a lehetőségeket, ehhez kívánunk újszerű tananyagunkkal segítséget nyújtani. – mondta Éger Ákos, a Magyar Természetvédők Szövetsége programvezetője.
A tananyag innen letölthető:
A képzésekre és tananyag elkészítésére a Képzéssorozat diákoknak és multiplikátoroknak a fenntartható életmód népszerűsítésére (Projektazonosító: KEOP-6.1.0/B/11-2011-0142) nevű projekt keretében került sor. A programot az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatja az Új Széchenyi Terv keretében. Magyarország megújul.
Projektazonosító: KEOP-6.1.0/B/11-2011-0142