A mi sokszínű kertjeink - Feltöltések
Koósné Csüllög Katalin
Magyar Táncművészeti Egyetem Nádasi Ferenc Gimnáziuma és Kollégiuma
Sünodút, rovarhotelt helyeztünk el az iskolaudvaron. Cserjéket, almafát ültettünk és fűszerkertet gondozunk.
Lengyel Zsófia
bio kiskert: nincs vegyszer, zöldtrágyalé, komposzt diverzitás: >30 ehető növény, >30 virág, 15 m2, 70-80 kg termés kevés bolygatás, talajtakarás: mulcs, komposzt, vágott fű, avar, darálék komposzt: közösség, felhasználás helyben, faapríték is fű: kis felületek, ritka vágás kézzel, vadvirágos növénytársítás: jó társakkal, védőnövényekkel virágok: vegyes méhlegelő, védővirágok vízmegtartás: esővízgyűjtés tartályokban + kis pocsolya madárbarátság: etető, itató, odú, bokor búvóhelyek: sarokban sün, sok gyík téglarakásban, nádszálak, ágak, sziklakert közösség: tanácsok, magcsere, közös komposzt
Valyon Zoltán
Permakultúra, vesszőfonott térhatárolók, komposztáló és honos élővilággal betelepült kerti tavak. A kert folyamatos változásban van, szükséges minimális emberi kontroll mellett. Teljesen vegyszermentesen, szinte ligeterdőként burjánzik, és a lombok közt rengeteg madár tanyázik. Mostanában menedékesként 2 kakas is otthonra talált. A tavak élővilága is gazdag, védett fajok, békák, gőték lakják, 4-5 szitakötőfajt, és több, mint 10-féle pillangófajt észlelek nyaranta, számos más megporzó rovar megfordul. A gyerekek is értékelik a szépségét, az ajtón kilépve a természetben érzik magukat.
Tündérkert Keleti Óvoda Orgonasíp tagintézmény Orgonasíp Óvoda
T. K. O. Orgonasíp tagintézmény
A bogaraknak bogár garázst helyettünk ki, ami segití rejtőzködésüket. Óvodánk udvarán több megvalósult tevékenységet szeretnénk bemutatni, ami a sokszínű kertünket tükrözi.Raklapokból Komposztálót készítettünk, magaságyásokba paprika, paradicsom palántákat ültettünk. Fútó növényeket ültettünk, amitől zöld falakat várunk. Az esővíz megfogására esővíz gyüjtőt szereztünk be, ezzel locsoljuk a gyerekek által ültetett növényeket. A fűvet csak ott vágjuk, ahol a kerti út vezet a kertben. Farönköt hagytunk a fűben, amit a gyíkok nagyon szeretnek. A virágágyásokba méh legelőt alakítottunk ki.
Tündérkert Keleti Óvoda Orgonasíp tagintézmény Orgonasíp Óvoda
T. K. O. Orgonasíp tagintézmény
A bogaraknak bogár garázst helyettünk ki, ami segití rejtőzködésüket. Óvodánk udvarán több megvalósult tevékenységet szeretnénk bemutatni, ami a sokszínű kertünket tükrözi.Raklapokból Komposztálót készítettünk, magaságyásokba paprika, paradicsom palántákat ültettünk. Fútó növényeket ültettünk, amitől zöld falakat várunk. Az esővíz megfogására esővíz gyüjtőt szereztünk be, ezzel locsoljuk a gyerekek által ültetett növényeket. A fűvet csak ott vágjuk, ahol a kerti út vezet a kertben. Farönköt hagytunk a fűben, amit a gyíkok nagyon szeretnek. A virágágyásokba méh legelőt alakítottunk ki.
Tündérkert Keleti Óvoda Orgonasíp tagintézmény Orgonasíp Óvoda
T. K. O. Orgonasíp tagintézmény
A bogaraknak bogár garázst helyettünk ki, ami segití rejtőzködésüket. Óvodánk udvarán több megvalósult tevékenységet szeretnénk bemutatni, ami a sokszínű kertünket tükrözi.Raklapokból Komposztálót készítettünk, magaságyásokba paprika, paradicsom palántákat ültettünk. Fútó növényeket ültettünk, amitől zöld falakat várunk. Az esővíz megfogására esővíz gyüjtőt szereztünk be, ezzel locsoljuk a gyerekek által ültetett növényeket. A fűvet csak ott vágjuk, ahol a kerti út vezet a kertben. Farönköt hagytunk a fűben, amit a gyíkok nagyon szeretnek. A virágágyásokba méh legelőt alakítottunk ki.
Krisztina Magai
Rovarok a kertünkben
Krisztina Magai
Helyeztünk ki madárodukat.
Krisztina Magai
Télen gondoskodunk a madarak etetéséről, készítettünk a gyerekekkel madárkalácsot és madáretetőt is .
Szűcs Linda
Kőbányai Csukás István Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Idén jobban odafigyelünk téli madárvendégeinkre, hátha segítenek megküzdeni tavasszal is az iskolakerti veteményes kártevőivel. A kertszakkörösökkel letisztítottuk, megjavítottuk a madáretetőket. Szeretnénk azt is megfigyelni, hogy melyik típusú etetés milyen vendégeket vonz/ mennyire kelendő a madarak körében.
Krisztina Magai
23 éve vegyszermentesen kertészkedem. Gyümölcs és zöldsegféléket termesztünk saját magunk számára amiből gyakran ajándékozunk barátainknak és ismerőseinek. A palántákat amiket a kertbe ültetünk mi magunk vetjük a korábbi évekből szedett magukból. A lenyirt füvet komposztáljuk, vagy talajtakarásra használjuk. Esővízzel, vagy kútvízzel locsoljuk a kertet. Esővíz gyűjtésére a helyi önkormányzat biztosított számunkra esővízgyűjtőt. Próbálunk kora tavasztól késő őszig olyan növényeket és virágokat ültetni amik a beporzókat a kertünkbe csábítják.
Papp László
Csak 1kepet lehet? 3eve költöztem ide, de igyekszem a lehető legtöbb élőlényt bevonzani és itt tartani. Külterületi rész, nincsenek szomszédok, szemben nagy nádas. Minden a kertben marad, több tonna szerves hulladékot hoztam már be a kis Suzukimmal, minden ingyen volt. Begyujtom a levágott szénát az utcáról, a bezsakolt faleveleket, illegális trágyát és faapeitekot stb. Van buvohelye gyiknak, sunnek, siklonak, madaraknak, rovaroknak és felőlem jöhet bárki :) Fák köré narciszt, indas pimpot, mentát, csalánt, citromfuvet, fekete nadalytovet, gyermekláncfűvet, szamocat és hasonlókat ultetek.
Nagy-Holczer Kinga
PSZC Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Szakképző iskolánkban jelenleg a térségben nagyban elismert vendéglátó szakképzés zajlik.Az intézmény tanműhelye megfelelő környezetet teremthet a biodiverzitás megőrzése és a természet védelme érdekében. Az előző tanév végén nagy álom fogalmazódott meg iskolánkban. Kihasználva a 90-es években épült üvegházat,ami állapota mára nagyban leromlott,összefogás kezdődött. Az álom megvalósulásában a kőműves tanulók vakolták a leomlott falakat, a festő tanulók festették a palántázó padokat, a szakács tanulók fűszernövényeket ültettek. Közös erőből kialakításra került egy komposztáló és egy kiskert is
Valyonné Walter Judit
Zöld Kakas Líceum
Kerti komposztáló A ZöldKas felnőtteknek és gyermekeknek egyaránt élményszerű tapasztalatot ad a komposztálás gyakorlatáról a Zöldkakas Líceum udvarán. Diákokkal együtt építettük a komposztáló ZöldKast a permakultúra elvei alapján csigavonalban emelkedő fonattal szegélyezett ágyással, középen komposzt tárolóval. Egy kis tó csatlakozik hozzá, ágakkal és kövekkel kirakott parttal, így több fajta élőlénynek nyújtva élőhelyet. Ez a kis projekt néhány éve valósult meg, a mai napig működik, szerves része az udvarnak. Finom egészséges bio paradicsomot és fűszereket termelnek ott diákjaink.
Varga Eszter Mária
Zeleméry László Általános Iskola
A mi sokszínű kertünkért minden évszakban teszünk valami hasznosat. Sünlakot, rovarhotelt készítettünk. Figyelemmel kísérjük az elkorhadt tuskóban lakó rovarok életét, arról beszámolók készülnek. Virágokat ültettünk elhagyatott méhkaptárakba. Madáretetőket készítünk, melyeket télen megtöltünk eleséggel. Fát ültetünk, vigyázunk az épségükre. Az unalmas padokra színes virágokat festettünk, ökoiskola makettet készítettünk. Az ültetett levendula, körömvirág virágzatából teát főzünk, a citromfűvel, mentával limonádét ízesítünk. Régi, már nem használt tárgyakból madárodút gyártunk.
Özvegy Judit
Szegedi Tudományegyetem Báthory István Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola
Környezettudatos utazások szorgalmazása. Húsmentes és/vagy helyi alapanyagos étkezéses nap 3 alkalommal. Dr. Szilassi Péter a Szegedi Tudományegyetem Természeti Földrajzi és Geoinformatikai Tanszék kutatójaTájértékelés, tájökológia, a területhasználat változása témában előadást tartott. Külön érdekesség, a virágbeporzó robot, amely a vészesen csökkenő méheket segítik a növények beporzásában. Mivel iskolaudvarunk nagyon kicsi, ezért minden évfolyam magaságyást vett gondozásba. Fűszernövényekkel, őszi virágokkal ültették be.
Bánkutiné Makay Csilla
Észak-Kelenföldi Óvoda Keveháza Utcai Óvoda Telephely
Kertünk Madárbarát kert, valamint létrehoztunk fűszernövénykertet , melegházat, komposztálót. A biodiverzitást hangsúlyozva a hozzánk járó gyermekek megismerhetik a kertünkben élő rovarokat és madarakat, saját tapasztalásaikon keresztül. Így nemcsak hasznos tárgyi tudást szereznek, hanem személyes kötődést is kialakítanak a természettel, állatvilággal. Ezáltal fejlődő értékrendjükbe a természet tisztelete fontos értékként ágyazódik be. A szülőkkel és pedagógusokkal együtt, közösen gondozzuk. Örökös Zöld óvoda vagyunk, nagyon fontosnak tartjuk a környezetvédelmet, kiemelt nevelési területünk.
Pulicsné Jani Veronika
Szent Gellért Római Katolikus Általános Iskola és Óvoda
B és D odúk, madáritatók, és -etetők kihelyezésével igyekszünk támogatni a madarakat. Bogárhotelek találhatóak az óvoda udvarán több helyen is. Holt faanyagot halmoztunk fel lehullott levelekkel. Komposztálót működtetünk, az óvoda udvarán élő békák részére pedig békavárakat helyeztünk ki. Igyekszünk beporzóbarát növényeket ültetni minden évben. Napos és árnyékos, nyílt és védett területek egyaránt megtalálhatóak a területen.
Sziráki Szabolcs
Kezdetben a Madárbarát kert programhoz csatlakoztunk. Ezt követően idén a kertünket tudatosan építettük fel, hogy kis ökológiai szigetként működjön. Vannak búvó- és telelőhelyek pl. farakások, kőrakások. Vannak magunk által készített rovar szállások. Gondoltunk a fülbemászókra, a katicákra, a zöld fátyolkákra. Vannak rőzserákásók, levélkupacok. Békák és gyíkok is gyakori vendégek nálunk ezért számukra is vannak megfelelő helye (odvas fatörzs, komposztdomb, bejárattal ellátott cserép). Több őshonos növényt ültettünk (galagonya, vadrózsa, som stb). Két kisgyerekünket ebben a szellemben neveljük.
Petruska Helga
Szegedi SZC Csonka János Technikum
A Szegedi SZC Csonka János Technikum szép, tágas udvara az épületek által közrefogott, védett terület, sokféle növény megfér egymás mellett a gesztenyefáktól a fűszernövényekig. Idén a 10. évfolyam járult hozzá többféle évelő virág és gyógynövény ültetésével a kert biodiverzitásához. A diákok tanáruk segítségével madárodút készítettek, ebben már költött is madár, és rovarhotelt is kihelyeztek. Segítettek udvart gondozni, szem előtt tartva a ,,békénhagyott" kert elvét, tehát nem mindenhol gereblyézték össze az avart, terméseket, hanem meghagyták azokat lebomlani az eredeti helyükön.
Gerő Katalin
Eszterlánc Északi Óvoda Homokvár Tagintézmény
Zöld Óvodaként, kiemelt célunk a környezettudatos, egészséges életmódra nevelés az óvodai élet minden területén és a helyes életmódminták, magatartásminták kialakítása. Folyamatosan, évszaknak megfelelően aktívan részt vesznek gyermekeink a környezet szépítésében, magas-ágyást készítettünk, az óvodánk sünijének házat helyeztünk ki, a madarainknak az itatót folyamatosan friss vízzel töltjük fel.Hisszük, hogy az állatokkal kapcsolatos bánásmód visszatükröződik az emberek közötti kapcsolatokban. Ha szeretettel gondoskodunk az állatokról és növényekről, nagyobb türelemmel leszünk egymás iránt is.
Dégen Róbertné
Neszmélyi Cseperedő Napköziotthonos Óvoda
Az idei ősszel folytatva a megkezdett munkát üvegházat állítottunk, egy újabb kis szigetben virágoskertet alakítottunk ki. Tanösvényünk is elkészült. Valamint komposztálót alakítottunk ki.
Székely-Joó Fanni
Nagypalli Német Nemzetiségi Óvoda és Konyha
Óvodánk udvarán komposztáló található. A gyermekekkel közösen gondozunk vegyszermentes kertet, melybe idén már pár tő málna is került a zöldségek mellé. Kialakítottunk egy sziklakertet, melyben fűszernövényeket, beporzóbarát virágokat, valamint rejtekhelyként szolgáló növényeket is ültettünk, ezzel elérve, hogy gyíkok otthonává váljon óvodánk. Udvarunkban 2 rovarhotel is található. Természetesen a madarakról sem feledkezünk meg, az etetőkön kívül itató is került kihelyezésre, melyet nem csak a madarak látogatnak szívesen.
Ádámné Vereb Annamária
Kunszállási Tóth Pál Általános Iskola
Az iskola udvarán fákat ültetünk, olyan növénytársulásokat hoztunk létre, amelyek vonzzák a rovarokat, és táplálék- és fészkelőhelyül szolgálnak a madaraknak. Rovarhotelt és sünlakot telepítettünk. Itatókat, madáretetőket és odúkat helyeztünk ki. Saját gyógy- és fűszernövény kertet művelünk. Több komposztálóban saját komposztot termelünk, amit felhasználunk a kertben és a virágok ültetésénél is. Az esővizet gyűjtjük tárolóban, amit locsolásra használunk. Az iskolaépületben a folyosókon, a termekben rengeteg a zöld növény, zöld sarkokat is létrehoztunk.
Lőrincz Lőrincz Sarolta
Tavat készítettem, odút, bogárhotelt telepítettem, sokféle haszonnövényt és virágot ültettem...
Rohonyné Kovács Mónika
Rózsátnevető Waldorf Óvoda
A Rózsátnevető Waldorf Óvoda családjai együtt dolgoznak az óvoda udvarának zöldítésén. Az udvaron komposztládát helyeztünk el a lehulló lomboknak, a keletkező komposztot a magaságyásokba hordjuk, ahol fűszerkertet, veteményest és virágoskert alakítottunk ki. Nyáron szalmával mulcsolunk. Az óvoda bejáratát kaspókban évelő cserjékkel díszítettük, a komposztot pedig futtatóval ellátott virágládákkal választottuk el, benne a gyerekek örömére hóbogyóval, aminek termésével örömmel játszanak. A fán madárodú és madáretető várja a madarakat. Nagyon örülnénk kerti eszközöknek kicsiknek és felnőtteknek.
Für Tibor
Előadást tartottam 2024.10.09-én helyi közösség meghívására Dunaújvárosban, mint a dunaújvárosi ÖKO Klub civil aktivistája. Előadás címe: Zöld sivatag vagy vadvirágos televény? Választhatunk, de gyorsan. A fő téma a városi természetbarát gyepek fontossága volt. 22 fő résztvevő volt, cikk jelent meg a városi újságban az eseményről Ezen túlmenően a klubunk FB oldalán szemléletformáló cikkek folyamatos megjelentetése, közösségépítés. https://www.facebook.com/okoklubdunaujvaros/ 86 kedvelés, 104 követő jelenleg
Szalinka Szilvia
Gyulai Gaál Miklós Általános Iskola és AMI
Madár barát kert, méhlegelő, sün lakás. Az iskolakertben számos élőlény talál magának élelmet és búvóhelyet.
Kovácsné Csonkás Erika
Gyümölcsöt, virágnektárt fogyaszthatnak a lepkék, rovarok a kertünkben. Mindig van elég eleség.
Kovácsné Csonkás Erika
Kertemet teleültetem virággal, hogy legyen a rovaroknak táplálékuk.
Keszthelyiné Bajusz Csilla
Egyesített Bölcsőde Leányka tagbölcsőde
Bölcsődénkben kis veteményest készítettünk a gyerekekkel magaságyásokban és egy kulcslyuk-ágyásban. Komposztáló edényeink vannak a kerti zöld hulladék gyűjtésére. Madárbarát kert címmel rendelkezünk, melyet a madarakról való gondoskodásért nyertünk el. Madárbarát tanösvényt létesítettünk, ahol a gyermekek megismerkedhetnek a madarakkal és az általuk kedvelt odúkkal. Minden télen madárkarácsonyt szervezünk, hogy ezzel is „kedveskedjünk” tollas barátainknak. Telelő- és menedékhelyeket helyeztünk ki a sünök, gyíkok, békák, rovarok részére. Mindig van víz kihelyezve az állatóknak elérhető helyen.
Medvegyné Csejtey Andrea
Esővízgyűjtés, komposztálás, odúk, itatók, etetők, rovarhotelek, sünbúvóhelyek, dús fás-bokros helyek
Sárhegyi Hajnalka
Egyesített Bölcsőde Zöldike tagbölcsőde
Bölcsődénkben veteményes-kertet hoztunk létre a gyermekekkel, melyet fűszerspirállal egészítettünk ki. Növénytársítást és védőnövényeket alkalmaztunk. A levágott füvet mulcsozásra is használjuk. Komposztáljuk a konyhai zöldhulladékot, tojáshéjat, kerti zöld nyesedéket. Gyümölcsösünkbe régi, magyar, őshonos gyümölcsfa csemetéket ültettünk. Létesítettünk egy mini-tavat, mely vizes élőhely is. Madárbarát kert és Bogárkövet bölcsőde címmel, madárbarát tanösvénnyel rendelkezünk. Madárodúkkal, etetőkkel, itatókkal, süntanyákkal, rovarhotelekkel támogatjuk a kertünkben élő állatok életfeltételeit.
Jurászikné Nagy Marianna
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és EGYMI
Az iskolánk szép természeti környezetben, egy 300 éves kastélyban működik. Van több virágoskert az iskolaudvaron és a kastély körül. A parkban egy kis tanösvényt hoztunk létre, a természet biodiverzitásának bemutatására és e szemlélet fejlesztésére. A tanösvényen kihelyeztünk sünházat, rovar hotelt, madáretetőket és itatókat, valamint méhlegelőt alakítottunk ki. A kertészetünkben növénytársításokat alkalmaztunk az ültetéskor. Madárodukat helyeztünk ki a hasznos madarak szaporodásának elősegítésére. A gyógy és fűszernövénykert kialakításával is segítünk a természetes védekezésben.
Dávid-Kiss Borbála
Kádas György EGYMI, Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Szakiskola és Kollégium Karcagi tagintézménye
Iskolánk évek óta büszkén viseli az Ökoiskola címet, ahol nagy hangsúlyt fektetünk a környezettudatos nevelésre és szemléletformálásra. Madárbarát iskolakertünk szépítésére most egy komfortos "kis" méhecskehotelt készítettünk a Népi kézműves Fonottbútor készítő tanulókkal. Reméljük, hogy hasznos és biztonságos kis menedékül szolgál mind a magányos méheknek, darazsaknak, pókoknak és más beporzó rovaroknak egyaránt.
Szűcsné Nagy Andrea
Nyíregyházi Arany János Gimnázium Általános Iskola és Kollégium Szabó Lőrinc Tagintézménye
Iskolánkban a gyerekekkel őszi lombot gyűjtünk, komposztálunk, amit az iskolakertünkben és az üvegházunkban használunk fel. Rendszeresen készítünk rovarhotelt, sünházat, gyíkvárat, fecskéknek sárhordó helyet biztosítunk, ill. a Nyírerdőtől kapott sablon segítségével műfecskefészkeket is készítünk. Építettünk gyíkvárat, madárodúkat, etetőket, itatókat, ill madárfürdetőt is kihelyeztünk, melyeket egész évben gondozunk. Iskolánknak van saját állatsimogatója, ahol a gyerekek megismerkednek a háziállatokkal,gondozásukkal. Rovarbarát növényeket ültetünk,kertünket vegyszermentesen gondozzuk,
Bősze-Lázár Zsuzsanna
Krisztus Király Római Katolikus Általános Iskola
Hálásak vagyunk, hogy lehet egy Édenkertünk! Igyekeztünk minél változatosabb kertet kialakítani. Így a magaságyásaink konyhakertként funkcionálnak, de van külön fűszernövényrész és vannak festőnövényeink is. A kert egy szeglete kifejezetten beporzóbarát terület, csupa illat és szín. Van rovarhotelünk, madáritatónk és télen folyamatosan töltjük az etetőket is. Vegyszermentes, biokertet igyekszünk fenntartani. Szalmával mulcsolunk és több osztály gyűjti a zöldhulladékot is, amit aztán a közös komposztálóba hordanak ki a gyerekek. A kerti csap mellett, használjuk az esővíz gyűjtőnket is.
Kolicsné Szalai Ildikó
Drávamenti Óvodák Csokonyavisonta Tagóvoda
Az óvodánk Zöld Óvoda, Madárbarát Óvoda. Az óvoda udvarán három óvodai csoportunknak külön van magaságyása, amelyben a gyermekek egész évben tevékenykednek. A magaságyásokban hagyma, retek, saláta, paradicsom, paprika, uborka terem az év során. Málna, eper is található az udvaron. A fűszerkertünkben menta, citromfű, bazsalikom van. A zöldségek, gyümölcsök, fűszernövények nincsenek vegyszerrel kezelve. Az udvar egyik sarkában található a komposztáló, ahová a zöld hulladékot gyűjtjük. Tavasszal, ősszel a gyerekek szívesen segítenek a virágpalánták, virághagymák ültetésében.
Farkas Gabriella
Nyugati Városrészi Óvoda Esztergár Lajos utcai Tagóvodája
A tavaszi időszakban már hagyomány, hogy a sziklakertünkbe virágokat ültetünk a gyermekekkel, s közösen gondozzuk. Rovarhotelt is készítettünk. Az udvaron madáretetőket helyeztünk ki, s télen etetjük a madarakat. Újításként fűszerkertet alakítottunk ki. Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet a bennünket körülvevő növények és állatok szépségére, és hogy közösen szebbé tegyük a környezetünket.
Babka Beáta Gabriella
Tündérkert Keleti Óvoda Székhelyintézmény
.
Babka Beáta Gabriella
Tündérkert Keleti Óvoda Székhelyintézmény
.
Babka Beáta Gabriella
Tündérkert Keleti Óvoda Székhelyintézmény
.
Babka Beáta Gabriella
Tündérkert Keleti Óvoda Székhelyintézmény
.
Babka Beáta Gabriella
Tündérkert Keleti Óvoda Székhelyintézmény
A Tündér-ovi kertünk egy öko szemléletű nevelési tér, ahol a gyermekek egy szemléltető konyhakerti és ökológiai bemutató térben a kerti zöldségek, gyümölcsök, gyógy és fűszernövények termesztési, gondozási munkáiban személyesen és tevékenyen vesznek részt. A teret mezítlábas ösvény szegélyezi, évek alatt továbbfejlesztettük komposztálókkal, esővízgyűjtőkkel. A madarak gondozása:télen madáretetőket helyezünk ki, odúk, itatók egész évben megtalálhatók a zöld területünkön. Zöld kerítés létrehozásánál a madarak fészekrakását és szaporodását támogattuk. Sziklakertjeink, pillangó kertünk....
Takács Ilona
Komáromi Szőnyi Színes Óvoda
Beporzóbarát kertrészt és virágokat ültetünk az óvoda udvarán a Bombini a poszthméh otthont keres projekt keretében. Föld napja alkalmából szintén virágosítottuk az óvoda udvarát és ablakait. Udvarunkon kerti tó is van mint a madarak, mint a rovarok itatására is szolgál. Tó körül és a fűszerkertben citromfű, rozmaring, zsálya és levendulák vannak melyet folyamatosan gondozunk.
Varga Viktória
Monori Ady Úti Általános Iskola
Kedves Olvasó! A gyerekek minden évben új madáretetőket és rovarhoteleket készítenek, melyeket kihelyezünk a kertünkbe. Több, idősebb és fiatalabb fánk is van, amiket a gyerekekkel együtt metszünk. Komposztáló ketrecünkbe kerülnek a zöld hulladékok. A lehullott leveleket nem szedjük össze. Igyekszünk fa és kavics szegélyeket használni, sok zöld területet megőrizni a gyerekek játszótere mellett. Az idei projektünk néhány magaságyás kialakítása lesz, mert a gyerekek nagyon vágynak rá, hogy gondozhassák a növényeket, lepkéket és méheket hívjanak hozzánk a virágzó lágyszárúakkal.
Éva Határ
Sziklakertem szeretik a gyìkok ,békák,pòkok
Éva Határ
Sziklakertem szeretik a gyìkok ,békák,pòkok
Szabó-Besenyei Zsófia
Szent Imre Katolikus Óvoda Nyíregyháza
Zöldóvoda, Madárbarát és Állatbarát Óvoda vagyunk, valamint Óvodakerttel is rendelkezünk. Udvarunkon több madár odu és madáritató van elhelyezve. Búvóhelyet készítettünk a rovarok számára. Rengeteg virágot és gyógynövényt ültettünk, melyek kedveznek a méheknek és a pillangóknak. Magaságyásunkba a zöldségek mellé büdöskét és sarkantyúcskát ültettünk, hogy megvédjük a kártevőktől. A fügefáink alá fenyőkérget szórtunk. Továbbá esővízgyűjtővel és komposztálóval is rendelkezünk.
Bicskei Judit
Török János Református Oktatási Központ
Iskolánk egyik félreeső kis zugát szerettük volna élettel megtölteni. Mivel erre a kertrészre nem igazán süt be a nap, virágoskert kialakítása nem lett volna ésszerű. Nagyon megörültünk ennek a pályázatnak, mert így értelmet kapott a kiskert. Parképítő tanulóinkkal összefogva a kert megtervezését követően egy alapos takarítást végeztünk el. Kialakítottunk egy nagyobb és biztosabb madáritatót, készítettünk rovarhoteleket, szalmás rovarfészkeket, süniodut a komposztálónkba tanyázó süniknek, madáretetőt a tujára. Többféle pozsgás, páfrányt, árnyéktűrőket a gyíkok, csigák miatt telepítettünk.
Papp Huszkáné Eva
Rovarbarát , mindig nyilik valamilyen virág, fű helyett virágos rét.
Marosvölgyi Veronika
Budapest XVII. Kerületi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Létrehoztunk egy beporzóbarát ágyást, melybe ültettünk tavasszal, nyáron és ősszel virágzó növényeket. Több avar és ágkupacot készítettünk a süniknek téli menedékként, egy régi kosárban rovar- és gyíkbúvóhelyet hoztunk létre és kövekből gyík búvó- és napozóhelyet építettünk.
Héjja Mariann
Esztergomi Speciális Gyermekotthoni Központ Általános Iskola és Szakiskola
A kerti tavacskát a gyerekekkel készítettük. A gyep kaszálásakor vadvirágos foltokat hagyunk, és virágzó növényeket ültetünk, méhlegelőnek. A holt fa élettér, tápanyag: a tuskókat meghagyjuk, a lemetszett ágakból kerítés, dombágyás, Benjes-sövény készül, komposztáljuk, vagy mint farakás, rőzsehalom biztosít búvóhelyet.
Héjja Mariann
Esztergomi Speciális Gyermekotthoni Központ Általános Iskola és Szakiskola
A gyermekotthon kertjében nagyon fontos a biodiverzitás, a természettel való összhang, a talaj éltetése, erre tanítjuk a növendékeket is. A lehullott lombot ahol lehet, helyben hagyjuk, ahol nem, ott összegyűjtjük és talajtakarásra, mulcsolt ágyások ásás nélküli kialakítására használjuk, ill. komposztáljuk. A veteményesben alkalmazzuk a növénytársítást, védőnövényeket is.
Zsódi Károlyné
Kádas György EGYMI
Az Értelmileg akadályozottak 5-6. osztály tanulóival szülői segítséggel rovarhotelt készítettünk, és elhelyeztük az intézmény udvarán. Az osztályteremben növénysarkot alakítottunk ki.
Füst Péter
Megmutatom, de 2 okból sem célom versenyezni: 1) Vannak itt jobb fotók is. 2) Több évtizedes előnyben vagyok, aminek eredményeként már madarak által ültetett tölgyek sarjadnak a kialakult erdei talajon. 40 éve élek ezen a domboldali telken, és 2000. táján kezdtem látni, hogyan esik áldozatul a természet a "kertvárosiasodásnak": hatalmas házak, tuják, monokultúrás pázsit... Akkor döntöttem el, hogy menedéket adok mindannak, ami természetes volt. Alább meg egy kilátó ácsolása látható, az elpusztult öregebb fákból. Ha elkészül, majd azzal versenyzem! :)
Cimer Katalin
A zöldtrágyának vetett mustárt a csirketraktorban levő kotlós és a csibéi bedolgozzák a talajba és közben összegyűjtik a kultúrnövènyek kártevőit. A csirketraktor egy mobil tyúkkifutó, amit a kert azon rèszère tehetünk, ahol szeretnénk, hogy a baromfik gyérítsék a puhatestű- és rovarpopulációt. A zöldtrágya a talajélet javítàsát, a tápanyagok visszapótlását, az erózió csökkentését szolgálja.
Simon Leila
Rengeteg virág, bokor és aljnövényzet van a kertben, táplálékot és búvóhelyet boztosítva az apróbb élőlényeknek, madaraknak.
Simon Anikó
Orosházi Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Évelő virágos növényeket ültetettünk a beporzó rovarok védelmére. Minden évben felhívjuk tanulóink figyelmét a beporzók fontos szerepére a természet fenntartható folyamataiban. A hagyománnyá vált iskolakerti tevékenység a kertészeti ismereteken túl, magába foglalja környezetünk megóvásának és helyes használatának mintáit, az együtt munkálkodás örömét, a kikapcsolódást és a feltöltődést.
Monspart-Molnár Zsófia
Madáretető, madáritató. Madárodúk több méretben. Sünhotel, bogárhotel, lepkeház. Beporzó-barát kert: méhlegelő virágágyás, fűnyírás hozzájuk igazítva. Fakorhadék, és kidőlt fák megtartása a kertben. Természetvédelmi farakás. Komposztálás.